De eerste dagen in Mexico

1 juli 2019 - Tulum, Mexico

De eerste intensieve en zeker ook indrukwekkende dagen zijn achter de rug.

Joe en ik hebben al veel ondernomen! We hebben elke dag in het Holistika park een dans training gehad op verschillende adembenemende plekken en hebben daar al leuke foto's en video's van. Zie onder het kopje foto's/video's een paar voorbeelden. Ook hebben we het centrum van Tulum verkend, zo wel in de middag met alle winkeltjes en local spots maar ook het nachtleven met alle knusse barretjes en de typische Mexicaanse muziek met o.a veel Cumbia.

Ik heb mijn eerste dansjes gewaagd met een echte local met serieuze dansskills! Wat had ik een grote glimlach op mijn gezicht. Een warm vriendelijk klein mannetje die vol trots mij rond draaide in allerlei verschillende combinaties. Hij vertelde dat die zelf in Maya spreekt en vroeg waar ik vandaan kwam en of ik nog lang in Tulum zou blijven. In grote lijnen begrepen we elkaar en konden we een leuk gesprekje voeren. Ook het eten is helemaal aan mij besteed! Bonen, rijst en torilla's en vaak als je wat besteld, krijg je een groot bord nacho's met een verse tomaten dip, sausjes en limoen er als een welkom cadeau bij.  Voor de lijn wat minder natuurlijk.. ( haha ) MAAR! wat je aangeboden krijgt eet je netjes op!

De temperatuur is lekker, het is klam en tropisch maar aangenaam en niet bloedheet. Als je meegaat met de lifestyle hier en meebeweegt in het ritme van dit land wen je er snel aan. Natuurlijk moet het ook bij je passen en zoals de meeste mij kennen is dat wel aan mij wel besteed =)

Joe en ik hebben veel gesproken samen, we hebben het o.a gehad over alle verdere plannen voor in de toekomst als het gaat om de zouk community en het dansen in Mexico en gekeken naar de opties in dit gebied. Ook ben ik meer te weten gekomen over de opzet van een festival en waar je rekening mee moet houden in een land als Mexico. Mijn eerste taken staan nu op papier en ik zal een deel van de organisatie op mij gaan nemen voor de zouk retreat die na het festival zal plaats vinden. Een retreat met yoga lessen, zouk workshops, zouk socials en een aanbod van vegetarisch eten. Dit leek Joe een leuke opdracht om mee te beginnen en vanuit daar kunnen we steeds meer gaan toevoegen.

De dagen hier in Tulum plan ik ook in voor ons. De danstrainingen, werk momenten, overleg momenten, relax momenten etc zodat er structuur is en we efficiënt kunnen werken samen. Het wonen en werken samen is ontzettend leuk maar ook erg intensief, we communiceren daarom veel en spreken ons uit naar elkaar. Het is een spannend avontuur waarbij je niet weet hoe alles gaat lopen en zit je soms met vragen maar tegelijkertijd leef je enorm in het MOMENT en gaat alles om het hier en nu en weet ik dat dit de plek is waar ik nu wil zijn.

Liefs en tot het volgende verslag!

Lola

IMG-20190630-WA0009