De eerste dagen in Playa Del Carmen!

12 juli 2019 - Playa del Carmen, Mexico

Na 10 dagen Tulum verhuisd naar Playa Del Carmen, hoe waren de eerste dagen?

De eerste dag was ik ziekjes en had ik last van een opgezwollen en pijnlijke keel. Na de Temazcal ceremonie is mijn weerstand flink op de proef gesteld en moest ik helaas het wat rustiger aan doen. Veel thuis gezeten, gewerkt, met af en toe een duik in het zwembad, waar ik genoot van het plezier van een Franse familie die samen vakantie aan het vieren waren. Door mijn wimper haartjes observeerde ik stiekem wat ze deden, hoe ze met elkaar om gingen en wie er nou het meeste op wie leek. Een gezin van 4, paps & mams met 2 dochters. Waarvan een dochter nog duidelijk genoot in haar eigen fantasie en veel in het zwembad sprong met af en toe een wenk naar haar moeder die dan naar haar moest kijken en de andere dochter die liever rustig in het bad zat en af en toe in de zon lag. Als je je zelf niet lekker voelt dan kun je je beter optrekken aan het plezier van een hecht en warm gezin!

Dat had duidelijk geholpen want de volgende dag ( met ook wat hulp van mijn vrienden para en cetemol ) voelde ik mij al een stuk  beter! Dat was ook niet onopgemerkt gebleven voor Joe, die ook duidelijk blij was dat ik mij wat beter voelde, dat betekend weer aan de slag! Er waren wat vrienden van Joe in de buurt die dezelfde dag lekker kwamen buurten en met z'n alle hebben we relax in het zwembad gehangen en veel verhalen uitgewisseld. Mijn Engels was ON FLEEK, ook wel eens lekker als je het vergelijkt met de momenten dat ik Joe iets wil vertellen vanuit de letterlijke vertaling van een van honderdduizend Nederlandse gezegdes en spreekwoorden :) dat gaat namelijk niet. You know Joe, we need a stick behind the door... because we need to be eachothers rock in the brending.... you get that? Joe: i'm not quit sure what you mean.... Lola: well nevermind...  ( laughing so hard!! )

Ook zijn we al naar een aantal main venues geweest waar de feesten gehouden gaan worden, zoals INTI BEACH, een super knusse, intieme, prachtig verlichte plek aan het strand. Even banden aanhalen met de eigenaresse ( ja vertaal dat maar eens! banden aanhalen ;) ) en zorgen dat ze nog steeds weten wanneer wij de locatie huren, want dat word hier van de dag op de nacht snel vergeten (ze werken duidelijk niet met Hema agenda's zoals wij Nederlanders dat gewend zijn). De avond vervolgde met een aantal cocktails op het strand en een goede feedback sessie met Joe - al lachend vertelde ik hem tijdens het diner dat ik nog nooit in 2 weken zo veel feedback gesprekken heb gehad in mijn leven-  keken we samen terug op de eerste 2 weken in Mexico. Het is intiem en intensief samen werken maar een geweldig avontuur en leerproces, waar we beiden enorm positief in staan!

Nog 2 weken te gaan tot het festival start.... WORK WORK WORK WORK WORK!